מרכיבי מזון ותוספי מזון משמשים למניעה וטיפול במחלות דלקתיות כרוניות שונות

יותר ויותר תהליכים דלקתיים מתגלים בחברה המערבית, וזאת עקב הדיאטה וסגנון החיים המערבי, הגורם לנו חשיפה למצבי לחץ - סטרס וזיהומים סביבתיים.

תהליך דלקתי הינו תגובה פיזיולוגית של הגוף, מישנית לזיהומים ולפגיעה ברקמות, ותהליכים אלו שנהפכים לבלתי נשלטים ונכשלים בבקרה העצמית, עלולים להפוך למחלה כרונית.

צריכה של פירות וירקות מכל הצבעים, שימוש בנוגדי חימצון וחומצות שומניות, אומגה ופרוביוטיקה, עשויים למנוע את המצבים הדלקתיים הכרוניים ולתרום לריפויים.

תוספי המזון שישפרו את הפעילות המוחית שלכם

רפואה מונעת עדיפה על רפואה מטפלת. מחלות כמו אלצהיימר, שטיון - דמנציה, דיכאון והפרעות קשב וריכוז יכולות להימנע ע"י אורח חיים תקין ובמיוחד דיאטה נטולת גלוטן, כמות פחממות נמוכה ופעילות ספורטיבית אירובית.

המשך קריאה

מגנזיום נגד התכווצויות שרירים

הרבה אנשים מתלוננים על התכווצויות שרירים בלילה,ואחרים יתלוננו על התכווצויות אחרי אימון ו או פעילות פיזית, מגנזיום עשוי לעזור בנטילה דרך הפה כתוסף מזון 250 מ״ג או בנטילה של שקדים,אגוזים,וירקות ירוקים. יש לציין כי המגנזיום חשוב גם כתוסף במחלות לב וכלי דם,אוסטאופורוזיס,סכרת סוג 2 ויתר לחץ דם.

לוטאין חשוב לבריאות העין

הלוטאין הינו קרוטנואיד הנמצא בפירות וירקות עליים ירוקים כמו: תרד, כרוב וברוקולי.

עיקר ריכוזו נמצא במקולה שבעין, אך נמצא גם בכבד, בלבלב ובכליה.

עליה בצפיפות הלוטאין האופטי המאקולרי משפר את היכולת לראיה טובה יותר ומעלה את תפקוד העין בחולים עם ירוד (קטרקט), והתנוונות הרשתית. (Macular Defenration).

ׁהלוטאין יכול לשפר את תפקוד עדשת העין כמו גם את תפקוד המאקולה הנמצאת ברשתית, המכילה ריכוז גבוה של תאים - חיישנים האחראים על חדות הראיה.    

מחסור בברזל

ישנן הערכות כי כ-40% מאוכלוסיית העולם בארצות מפותחות ומתפתחות סובים מאנמיה (חוסר בהמוגלובין) כ-50% ממקרים אלו נובעים מחוסר ברזל דבר המצריך מתן העשרה בתוספי תזונה ובמזון.רק לאחרונה פורסם באוניברסיטת בן גוריון מחקר שהראה את החסר אצל ילדים יהודיים וציין שכ-90% מהתינוקות הבדואים סובלים מחסר זה.

צריכת סידן בילדות ובגיל הנעורים

צריכת סידן ויטמין D ומינרלים חשובים לתינוקות ילדים ובני נוער כבסיס לבניית מסת העצם, מאכלי חלב אינם מספיקים לתצרכת הסידן ולכן אכילת טופו, שומשום, טחינה, חלבה (במקום ממתקים סתמיים) שקדים ואגוזים.

פקטין הדרים שעבר שינוי

הפקטין הינו סיב המופק מפרי הדר,בניגוד לפקטין המופק מפירות אחרים שלא חודר ונספג דרך דופן המעי. הפקטין שעובר מודיפיקציה מסוגל להיספג בדופן המעי ומשם לדם. הפקטין פוגע בתאים סרטניים, פוגע בפעילותם ויכלתם להתחלק,להתרבות ולשלוח גרורות.

תוספי מזון וצבעי מאכל מזיקים

המזון שאנו אוכלים מיועד להזנת הגוף ולהספקת ויטמינים, מינרלים ותוספי מזון אחרים, אך המזון, ובעיקר המזון המעובד, עשיר לעתים בחומרים מזיקים.

להלן פירוט של חלק מאותם חומרים שמזיקים לבריאות ונמצאים במזוננו:

המשך קריאה

פיטואסטרוגנים יכולים להוות תחליף להורמונים?

הפיטואסטרוגנים הינם רכיבים המצויים במספר צמחים והינם בעלי מבנה כימי דומה לאסטרוגן, ובכך יש להם גם פעילות דמוית אסטרוגן חלשה, החומרים הפעילים הינם ליגנינים ואיזופלפנואידים מקורותיהם: סויה, זרעי פשתן, ודגנים מלאים, אספסת, דנדליון, תילתן אדום והליקוריץ.

המשך קריאה

כלורופיל

החומר הירוק שבצמחים משתתף עיקרי בעיכוב תהליכי ההזדקנות, בהיותו "מנקה" הדם מרעלים, מעורר את מערכת החיסון ומשפר מצבי עייפות.

המשך קריאה

זרעי פשתן (ליגנן)

צמח ממשפחת הפשתיים. מקור עשיר לסיבי ליגנן. יכול לווסת את השפעת האסטרוגן, להגביר את כמות הגלובולין הקושר הורמוני מין ולסלק אסטרוגן עודף. עשוי להגן מפני סרטן השד. לנשים צמחוניות יש פחות סרטן שד. שמן זרעי הפשתה העשיר בליגנן טוב לנשים לפני גיל המעבר ולנשים שחשופות לסכנת סרטן שד. החומר מפחית את רמת הטסטוסטרון בשני המינים. מתאים לגברים שנמצאים בסיכון לסרטן הערמונית.

המשך קריאה

אסטקסנטין אנטיאוקסידנט מופק מאצות

אסטאקסנטין Astaxantin מופק מאצה haematococcus pluvialis החומר יכול למנוע את הנזק מהכולסטרול ה"רע" ע"י הורדת האפשרות לשקיעת מלחי סידן ושומנים בדפנות כלי הדם,מגביר את רמת התאים היוצרים נוגדנים תאי T, יכול לסיע בטיפול במחלות נוירולוגיות כפרקינסון ואלצהיימר, מגן על העיניים והעור מנזקי קרינת השמש ומסייע במניעת מחלות סרטן.

רזברטול -החומר הנימצא ביין ושומר על בריאותנו

הרזברטול הינו חומר טבעי ממשפחת הפוליפנולים הנמצא ביין אדום,בבוטנים ובצמח הפוליגונום,לצמח תכונות נוגדות חימצון חזקות המקטינות את הסכוי לנזק לבבי.תורמות למניעת תרשת עורקים ואת נזקי רמות השומנים הגבוהות בדם ובעלות פעילות המעכבת את תהליך ההזדקנות.

המשך קריאה

ויטמינים ומינרלים

ויטמינים ומינרלים אינם מוסיפים קלוריות. שלא כמו אבות המזון – פחמימות, חלבונים ושומנים, אין הויטמינים מהווים אבן בנייה לרקמות הגוף, אלא מסייעים בהסדרה ובוויסות מערכות פיזיולוגיות שונות כמו: ניצול אנרגיה, חילוף חומרים וחלקם משתתפים כמפרקי אבות מזון (משתתפים בתהליכים אנזימתיים).

חשיבות האנזימים בתזונה

כשהכריז נפוליאון בונפרטה ש"הצבא צועד על קיבתו", התכוון לחשיבות אספקת המזון, כמותו ואיכותו לצבא. אך זהו רק צד אחד של סיפור העיכול. הצד השני עוסק במה הגוף מסוגל לעשות עם אותו מזון.

המשך קריאה

ליקופן – סוד העגבנייה

ליקופן הנו קרטנואיד המצוי בעגבנייה, ואשר מקנה לה את צבעה האדום. ניתן למצוא ליקופן גם במקורות נוספים כגון: גויאבה, אבטיח ופלפל אדום, אך כמותו הגדולה ביותר מצויה בעגבנייה.

המשך קריאה

ריפוי באמצעות אנזימים

הריפוי באמצעות אנזימים הוא אחת משיטות הטיפול של הרפואה הקונבנציונאלית. זה מכבר ביססו האנזימים את מקומם כקבוצת תרופות מהחדשניות והנפוצות ביותר, והריפוי השיטתי באמצעות אנזימים מפרידי חלבונים היה לשיטת ריפוי חשובה ברפואה הטבעית.

המשך קריאה

חשיבות האנזימים בתזונה

כשהכריז נפוליאון בונפרטה ש"הצבא צועד על קיבתו", התכוון לחשיבות אספקת המזון, כמותו ואיכותו לצבא. אך זהו רק צד אחד של סיפור העיכול. הצד השני עוסק במה הגוף מסוגל לעשות עם אותו מזון.

המשך קריאה

סלניום

אחד מיסודות הקורט החיוניים לתפקוד התקין של הגוף,משמש כנוגד חימצון חזק ומשתתף בתהליך חילוף החומרים בגופנו, הסלניום משמש כמגן מפני סוגי סרטן שונים ומהווה מרכיב חשוב בזמן טיפולים כימיים וקרינתיים כמונע תופעות לוואי.

המשך קריאה

פולן- אבקת פרחים היעילה לבריאות

פולן -אבקת פרחים ואבקת הדבורים


אבקת הפרחים הזכרית עשירה בחלבונים וחומצות אמינו, סוכרים, ויטמינים ומינרלים.

אבקת הפרחים היא הבסיס לתזונת הדבורים בכוורת, והיא מרכיב תזונתי חשוב ורב ערך לאדם.

שימוש באבקה יחד עם דבש מונע תהליכי הזדקנות, מסייע בפתרון בעיית הערמונית, מווסת את פעילות המעיים, מסייע בחיזוק מערכת החיסון ובהפחתת תגובות אלרגיות.

פיקנוגנול

תערובת של ביופלאכונואידים המופקת מעץ האורן. התערובת מכילה חומצות פנוליות פרונטוציאנידים. לחומר יכולת נוגדת חמצון גבוהה כנגד רדיקלים חופשיים. פעילותו פי 50 מויטמין E, ופי 20 מויטמין C.

המשך קריאה

גניסטאין ואוסטאופורוזיס

גניסטאין, פיטואסטרוגן (אסטרוגן ממקור צמחי) המצוי בסויה, מונע אובדן מסת עצם אצל נשים מבוגרות באותה מידת יעילות של טיפול הורמונלי חלופי ( HRT ), אבל ללא תופעות לוואי מזיקות וללא השפעה על הגברת הסיכוי לסרטן שד ורחם.

בורון - בור (נ) Boron

יסוד קורט המצוי ברוב הצמחים ומשתתף בהפחתת איבוד הסידן בנשים על ידי הפעלת ויטמין D העוזר לספיגת הסידן. מונע אוסטאופורוזיס, בונה שרירים ומסייע בשמירה על רמות נאותות של מלחים בגוף.

המשך קריאה

קבוצת ויטמין B בי

ויטמין 1B
תיאמין

ויטמין מסיס במים שאינו מצטבר בגוף. הראשון מבין קבוצת ויטמין B שזוהו ומשמש כגורם המשתתף בתהליכים אנזימטיים חשובים בגוף.
הויטמין חשוב לתפקוד מערכת העצבים וחיוני לייצור אנרגיה במוח, על ידי הפיכת הגלוקוז (סוכר) לאנרגיה.

המשך קריאה

ויטמין D בשרות הבריאות

ויטמין D נחוץ לשמירה על בריאות העצם,בהיותו בעל חשיבות ליכלת הספיגה של הסידן,נמצא כי הוא יעיל בעיכוב תהלכים דלקתיים כמו דלקת מפרקים שיגרונית,אחראי במניעת נפילות ויציבות השרירים, כמו גם במניעת מחלות סרטן.

המשך קריאה

ויטמין H – ביוטין

ויטמין או דמוי ויטמין ושנחשב כחלק ממשפחת ויטמין B. מסיס במים, חשוב עקב פעילתו בהפקת אנרגיה משומנים ופחמימות ועקב יצירת חומצות אמינו ופירוקן.

המשך קריאה

סובין

השימוש בסובין הופך ליותר ויותר נפוץ,הציבור רגיל להשתמש בקמח לבן הקל לעיכול ומוצאו מהחיטה אחרי שהוסרו ממנה כל הקליפות החיצוניות, אך הקמח הלבן בהיותו נטול סיבים אינו מסייע לתפקוד מערכת העיכול ואחת התוצאות היא היווצרות של עצירות, סובין החיטה הינו סיב תזונתי שאינו נמס במיים, והסיבים המצויים בו הינם צלולוזה, המיצלולוזה, וליגנין אינם נעכלים סופחים נוזלים וכשהם במעי הגס משמשים כמגדילי נפח משפרים את תנועתו ובכך את יכולת תפקודו,ומונעים עצירות.

המשך קריאה