כללים לפעילות פיזית ספורטיבית נכונה

    אין ספק שפעילות ספורטיבית נחוצה וחשובה למניעת מחלות,שמירה על הבריאות ומהווה מרכיב חשוב בעיכוב תהליכי ההזדקנות, הפעילות צריכה להיות מבקרת ומתאימה לגיל,למין,לאופי,למבנה הגוף.אפשר ללכת ברגל, לרוץ לשחות לרקוד,פעילות במכון המשלבת מכשירים ומבוססת על תרגילים אירוביים כמו גם תרגילי כח וגמישות.ואפילו רוגע כפילאטיס ויוגה הינם פעילויות נחוצות.

    אז יש מקום להחליט על סוג הפעילות והציב יעדים הגיוניים ומציאותיים ולהוועץ באנשי מקצוע, אך אם ההחלטה לבצע פעילות על דעת עצמכם דאגו לפזר את העומס על השרירים ולהפעיל קבוצות שרירים שונות,אך בכל מיקרה יש לבצע חימום כדי שהאימון יהיה יעיל ובטוח, החימום צריך להיות בהליכה מהירה או ריצה קלה התעמלות קלה המפעילה ומניעה את השרירים ומפרקי הגוף השונים,יש לזכור לעלות במתינות את רמת המאמץ וזמן האימונים.לדוגמא אם החלטתם לרוץ או לרב על אופניים יש לקבל תוכנית המעלה לאט לאט את מספר הק״מ שאתם רצים או רוכבים וכדאי לעשות אימונים של חיזוק שרירי הרגליים כדי למנוע פציעות ספורט.בסיום המאמץ יש לבצע מתיחות והרפיה של השרירים,המתיחות מאריכות את השרירים ומשפרות את טווח התנועה שלהם. צאו לדרך!!!

גיל המעבר הנשי (מנופאוזה)

    גיל המעבר הינו שלב מעבר אצל האישה בין תקופת הפוריות ויכולת ההולדה לבין תקופת סיום ה"נעורים" והתחלת תהליך הבלות ועד לתקופת ההזדקנות.

קרא עוד

אוסטאופורוזיס – בריחת סידן

    אוסטאו – עצם פורוזיס – מחוררת

    אחד התהליכים הברורים בתהליך ההזדקנות של הגוף הוא תהליך הידלדלות מסת העצם. זהו תהליך המתחיל אצל האישה אחרי גיל 40 והרבה יותר מאוחר אצל הגבר, ומהווה את אחד הגורמים העיקריים לפגיעה באיכות החיים ובתוחלת החיים.

קרא עוד

גיל המעבר הגברי (אנדרופאוזה)

    לפי מספר חוקרים ה- andropause הינו שלב בחיי הגבר המאופיין בירידה ברמת ההורמון הגברי- הטסטוסטרון,המלווה במספר תופעות גופניות ונפשיות. תהליך זה הינו תהליך המופיע באופן הדרגתי.

קרא עוד

מהו תהליך ההזדקנות?

    …"הזיקנה כמחלה, כפי שחווינו אותה במאה העשרים, צריכה להיעלם". רונלד קלאטץ.*

קרא עוד

מין ותהליך ההזדקנות

    המין

    ההתמודדות עם המיניות ועם המין מעסיקה אותנו לכל אורח חיינו.

קרא עוד

הורמון הגדילה – HGH

    השימוש בהורמון הגדילה כגורם משפר את חיינו תופס יותר ויותר מקום בספרות המדעית ובספרות העוסקת בעיכוב תהליכי ההזדקנות.

קרא עוד

המלטונין – הורמון החיים

    "… אני רוצה למות צעיר וכמה שיותר מאוחר בחיי ואני חושב שהורמון המלטונין יכול לעזור לי בזה".

קרא עוד

חשיבות הדה-טוקסיפיקציה (ניקוי וניטרול רעלים)

    גופנו צריך להתמודד מדי יום עם מספר רב של רעלנים (TOXINS). רעלנים אלו מדללים את רמות האנרגיה, גורמים לרגישות יתר למחלות ואף לעיתים גורמים למחלות.

קרא עוד

עיכוב תהליכי ההזדקנות

    ההזדקנןת הנה תהליך טבעי ומוכר בטבע הנמדד במימד הזמן ומתבטא בירידה בתפקוד הגוף, תפקוד המערכות הפיזית והנפשית.

קרא עוד

שיטת תמציות פרחי באך

    חוקרים רבים חשדו שלמצוקה, ללחץ, לאישיות פסימית ודיכאונית, לכאב ולצער – לכל אלה יש השפעה על הסיכוי ללקות בסרטן, וכי הם מקשים את ההתמודדות עם ריפויו.

קרא עוד

תהליך ההזדקנות והאטתו בראיית הרפואה המודרנית

    ביסוד הטיפול והמחקר בעידן המודרני עומד המאמץ להראות שכל מערכת ניתנת לשינוי תוך כדי שיפור תיפקוד המערכות הקיימות והתמודדותן עם מחלות ותהליכי הזדקנות.

קרא עוד

כללי זהב לגיל הזהב

    יש מספר אמצעים חשובים לשיפור מצבו של האדם בגיל השלישי ומניעת תחלואה שתקרב את הזיקנה וההזדקנות

קרא עוד

תהליך ההזדקנות וזיכרון

    תהליך ההזדקנות וזיכרון

    הידעת?

קרא עוד

הורמון ה- DHEA

    אחד מהחומרים הזמינים שהוכח מבחינה רפואית ומדעית כמסייע להאטת תהליך הזיקנה הוא ה- DHEA, סטרואיד נפוץ ביותר המופרש מבלוטת יותרת הכליה (האדרנל).

קרא עוד