משקה הבריאות

הידעת?

משקה הבריאות! - מיד בבוקר!

כדי לשפר את העיכול, את חילוף החומרים ואת רמת האנרגיה!

יש להכין משקה בכוס מים פושרים, 1/2 לימון סחוט, עשב לימון (לימונית) ולואיזה.

למשקה זה יש השפעה של "ניקוי" וניקוז רעלנים והשפעה על רמת האנרגיה ויכולת העיכול התקינה שלנו.

הלימון מכיל את החומצה הציטריט, כמו גם ויטמין C, פקטין, קלציום, מגנזיום וביופלאבנואידים.

משפר את מערכת החיסון ואת הפעילות האנטי דלקתית בגוף.

אז בוקר בוקר משקה לימון ומצב בריאותכם ישתפר.   

שמן עץ התה - Melalenca Oil , Tea Tree Oil כנגד פטריות!

שמן עץ התה מופק מהעלים והענפים של הצמח הגדל באוסטרליה.

השמן הוכח כמחטא מקומי (אנטיספטי) ושימש לטיפול בכוויות, חתכים ועקיצות וכנגד זיהומי עור של חיידקים ופטריות שונות.

שימוש בשמן בזיהומים פטרייתיים בכפות רגליים, בין האצבעות, מועיל מאד ומקל על הגרד ועל קילופי העור.

אין בכוחו של השמן לעזור בפטרת הצפורניים.

הפוליפנול כורכומין

הפוליפנול כורכומין המופק משורש הכורכום וכמה מהנגזרות שלו, נמצאו כיעילים מאד בטיפול בבעיות מפרקים, דלקות מפרקים מסוגים שונים.

מינונים גבוהים של הכורכום הראו פעילות אנטי-שגרונית (ראומטית) ונוגדת כאב בחולים עם אוסטיאוארטריטיס בשלבים שונים של המחלה.

כמו-כן נמצא במחקרים שהכורכומין מוריד משמעותית מצבי דלקת במעי הגס ויכול לעזור במחלות דלקתיות של המעי (IBD).

פעילות גופנית משפרת את רמות הסוכר בדם אצל חולי סוכרת

הסוכרת פוגעת במיליוני אנשים ברחבי הארץ והעולם.

מהווה בדרך כלל חלק מהסינדרום המטבולי, עודף משקל, רמות גבוהות של שומנים בדם ורמה נמוכה של הכולסטרול ה"טוב" ה- LDL.

פעילות גופנית ותזונה נכונה תשפר את רמות הסוכר בדם, תעזור להיפטר מעודפי שומן, בעיקר השומן באזור הבטן יפחת, כושרו של הלב ישתפר וכך יופחת הסיכון למחלות לב וכלי הדם.

רמת לחץ הדם תרד ואיתה רמת הכולסטרול ה"טוב" תעלה HDL, וסה"כ רמת השומנים בדם תפחת.

בחולי סוכרת חשוב הטיפול התרופתי (כדורים או אינסולין), הפעילות הגופנית והתזונה, שהאיזון ביניהם הוא המפתח לשמירה על רמת סוכר מאוזנת.

פעילות גופנית לחולה הסכרת

פעילות גופנית לחולה הסוכרת

לחולה הסוכרת חשובה תזונה נכונה, אך פעילות גופנית לא פחות חשובה! הליכה ברגל, רכיבה על אופניים, שחיה וכדומה:

1.  תוריד את רמת הסוכר בדם.

2.  תעזור להיפטר בעקביות מעודפי השומן ובעיקר באזור הבטן.

3.  הכושר הגופני ישתפר ובכך פעילות לב ריאה תהיה יותר טובה.

4.  יופחת שיעור לחץ הדם (בעיקר אצל הסובלים מתסמונת מטבולית).

5.  רמת הכולסטרול "הטוב" HDL תעלה ורמת השומנים כולסטרול וטריגליצרידים תרד בדם.

וכמובן הנוטלים תרופות בין אם הן "קונבנציונליות" או "טבעיות" חייבים להמשיך בנטילת התרופות ולשמור על איזון רמת הסוכר.

הידעת!

הוספת שמן לסלט יכולה להפוך אותו לבריא יותר!

סלט בתוספת עגבניות, סלק וגזר העשירים בקרוטנואידים המסיסים בשומן, יהיה מזין יותר עם נוסיף לסלט שמן או שקדים, צנוברים, גרגרי קוקוס.

אין ספר שהוא יעיל יותר מבחינה תזונתית מאשר סלט נטול שמן.

מהי רמת הסוכר האופטימלית שמעליה אדם מוגדר כסכרתי?

בדיקת הדם לסוכר בצום צריכה להיות עד 100 מ"ג.

בין 100 - 110 מ"ג המצב הינו גבולי.

רמה של 126 מ"ג ומעלה בשתי בדיקות שונות בצום מעידה על סכרת.

יש להתייחס גם למרכיב המודד את ממוצע הסכרת ב- 3 חודשים והינו HBA1C (המוגלובין A אחד C). 

מהי רמת הסוכר האופטימלית שמעליה אדם מוגדל כסרכתי?

בדיקת הדם לסוכר בצום צריכה להיות עד 100 מ"ג.

בין 100 - 110 מ"ג המצב הינו גבולי.

רמה של 126 מ"ג ומעלה בשתי בדיקות שונות בצום, מעידה על סכרת.

יש להתייחס גם למרכיב המודד את ממוצע הסכרת ב- 3 חודשים והינו ABA1C (המוגלובין A אחד C).

 

מזונות הגורמים ליצירת גזים במעי

מספר סוגי מזון ממפחת הפחמימות והעמילנים הינם בעלי שכיחות גבוהה ליצירת גזים.

קטניות, כרוב, חיטה מלאה, סוכר פירות הקיים בפירות שונים, ארטישוק ןחיטה.

חלב, שוקולד, קצפת, גלידה וממתיקים מלאכותיים, במיוחד סורביטול.

כמו כן בקבוצת העמילנים - תפוחי אדמה, איטריות ומוצרי קמח שונים. 

סרטן שד

סרטן שד הוא מחלת הסרטן השכיחה ביותר אצל נשים בארצות המערב.

סוג סרטן זה מהווה כ- 10% מכלל התחלואה בסרטן בעולם.

מוטציות בגנים BRCA-1  BRCA-2 מעלה את הסיכון ללקות בסרטן שד ב- 80%-50% לאורך החיים.

נשים שמעולם לא הניקו הן בסיכון מוגבר לחלות בסרטן שד, כמו כן גם נשים שמנות אחרי שלב חידלון הוסת (מנפאוזה), נשים שנטלו גלולות עד סביבות גיל 45 ונשים עקרות שהן בעלות סיכון רב יותר ללקות במחלה זו יותר מאשר נשים שילדו.

כשהמנופאוזה מתרחש אחרי גיל 55 הסיכון לסרטן שד הינו פי 2.

מזון אורגני

במחקרים ניצפה כי אכילת מזון אורגני אינו מוריד את הסיכוי לחלות בסרטן.

אידוי הינה שיטת הבישול המועדפת

בישול באידוי בעיקר של ירקות ופירות הינה שיטת הבישול הטובה והמועדפת.האידוי מרכך את את דפנות הירק והפרי,אך שומר בצורה כמעט מושלמת על ההרכב התזונתי של הירקות,שיטת האידוי מונעת מגע ישיר של המוצר במים או בשמן וכך הויטמינים והמינרלים אינם מתמוססים במים או ניזוקים בשמן הרותך ונותרים בירק או הפרי עצמו.

שמנים מכבישה קרה יותר טובים לטיגון

שמנים מכבישה קרה או שמנים שהוסיפו להם נוגדי חימצון נשמרים יותר טוב בזמן טיגון, כידוע ככלל שיטת בישול בטיגון אינה מומלצת, אך אם כבר מטגנים?? אז עדיף לטגן בשמן זית או בשמן קנולה שהוסיפו להם נוגדי חימצון, כיום יש אפשרות בריאה יותר בטיגון אם תוסיפו לטיגון טיפות של שמן בזיליקום או ויטמין דיD נוזלי.

המלצות השתייה היומית

בפרסום של אוניברסיטת צפון קליפורניה הומלץ מה וכמה רצוי לשתות.

לפחות: 4-5 כוסות מים לנשים

          6-7 כוסות מים לגברים

קפה ותה ללא תוספת סוכר וממתיק 6-8 כוסות תה ועד 3-4 מנות קפה לא חזק.

חלב 1% שומן ו/או משקאות סויה עד 2 מנות יומיות.

משקאות דיאטטיים עד 4 מנות ביום.

מיצי פירות טבעיים לא יותר מכוס אחת ליום, עקב תכולת סוכר גבוהה.

דיאטה ים תיכונית

חשובה ההיצמדות לדיאטה ים תיכונית.

יכולה להוריד את רמת התחלואה והתמותה אצל אנשים.

גברים צריכים לצרוך כ- 8-9 מנות של פירות וירקות ליום

 

המכון הלאומי האמריקאי לסרטן טוען:

ילדים חייבים לאכול כ- 5 מנות פרי וירק ביום.

נשים 5-7 מנות ביום

וגברים כ- 8-9 מנות פרי וירק ביום.

מתברר שרק % נמוך מהאוכלוסיה צורכת 5 מנות של פירות וירקות ביום. 

לכן הסיסמא "אכול 5-9 מנות פרי וירק ביום".

המלח וסכנותיו

 

צריכת המלח בעולם המערבי כמו גם הסוכר, הינה גבוהה מהמומלץ. הפחתת נתרן במזון הינה דרך קלה ופשוטה להפחתת תחלואה ותמותה ממחלות הקשורות לעודף מלח כמו יתר לחץ דם, המוגדר במקומות שונים "כרוצח השקט".

רבות מהחברות למזות מתועש "מפחדות" מהורדת רמת המלח עקב חשש לפגיעה בטעם, במרקם המוצר ובחיי המדף, אך במדינות רבות כולל מדינת ישראל יש תכנית להפחתת צריכת המלח הממוצעת.

בישראל מדובר על הפחתה של 3 גר' בצריכת המלח הממוצעת עד שנת 2020.

זיכרו, הוספת מלח למזון אינה מוסיפה אלא גורעת מבריאותנו.

חומצות שומן אומגה-3 יכולות להוריד תחלואה ותמותה

במחקרים נמצאו כי חומצות שומן אומגה-3 יכולות להוריד את הסיכון ללקות בהתקף לב ראשון, ויכול לגרום לסיכון מופחת למוות פתאומי בהתקף לב פתאומי. החומצה יכולה לצמצם רמות של טריגליצרידים בדם,והורדת רמת הכולסטרול ה"רע" LDL

ויטמין D מונע מחלות שונות

בשנים האחרונות התגבשה הדעה כי ויטמין D מהווה בסיס למניעת מחלות שונות מעבר למצב העצמות-השלד ומניעת "בריחת הסידן" פורסם כי הויטמין יכול למנוע פרקינסון,דמנציה,מחלות דלקתיות שונות וסוגים שונים של מחלת הסרטן סרטן מעי הגס. כמו כן תצפיות הראו סכוי להפחית ארועים לבביים (קרדיו-וסקולרים) ,וסכרת כמו מחקרים רבים גם כאן יש  ספקנים ןידרשו מחקרים קליניים נוספים.

גם חומרים "צמחיים" יכולים לגרום אלרגיה

תגובה אלרגית הנה תגובה שבה המערכת החיסונית פועלת ומגיבה שונה מהרגיל וזאת לאחר חשיפה חוזרת לחומרים מסוימים,אפשר לפתח אלרגיות לחומר כל שהוא כולל חומרי טבע וצמחים גם לאחר מספר שנים של חשיפה אליהם. מנגו,תות שדה ודומיהם יכולים ליצור אלרגיות אחרי תקופה בדרכי נשימה או לדלקות עור.

תזונה יכולה להוריד את הסכוי ללקות באלצהיימר

תזונה נכונה ואורח חיים בריא יכולים להוריד את התחלואה במחלות מוחיות ואלצהיימר

מגוון המזון ודיאטה נכונה כמו גם אורח חיים בריא ופעילות גופנית, גרוי אינטלקטואלי, תרגילי חשיבה, והפחתת לחצים ודיכאון יכולים להגן עליינו מפני ירידה קוגנטיבית. לנוגדי חימצון כמו ויטמין E וCoQ10 וירקות עליים, חסה, תרד וכרוב וכן פירות כתותי יער ואוכמניות. אומגה 3 הנמצא בדגי ים כסלמון,סרדינים,מקרלים, ושמן קנולה וסויה.ידועה כקשורה בשמירה על בראות הלב ותיפקודו, אך במחקרים נראה גם הקשר עם מניעת מחלות מוחיות כמחלת האלצהיימר ואחרות.ויטמינים מקבוצת ה B6 B12: B וחומצה פולית הנמצאת בעלים כחסה כרוב תרד מנגולד ועוד. כך שדיאטה עשירה בירקות ופירות ושומנים בלתי רווים ודלה בבשר שמן ומוצרים מטוגנים יכולים להיות בעלי השלכות חיוביות על המצב הקוגנטיבי חשיבתי בגיל המבגר.

הליכה של 10000 צעדים ביום חשובה לבריאות

אדם רגיל שאינו פעיל הולך כ-3000 צעדים ביום, הכמות הרצויה של הליכה השומרת על בראותנו הינה כ10000 צעדים ביום אותה נוכל לקיים אם נוסיף לחיינו הרגילים כמה הליכות אפילו קצרות ביום,עליה במדרגות בכל הזדמנות,וניצול רגלנו יותר מאשר כלי רכב. הליכה חשובה לבראות ומונעת מחלות.

גז רדון וסרטן ריאה

גז רדון היכול להמצא במקלטים ו/או חדרים מתחת לפני האדמה הינו הסיבה העיקרית לסרטן ריאות אצל אנשים לא מעשנים וחשופים לגז,

והסיבה השניה להווצרות סרטן זה אצל מעשנים. 

תנודות בלחץ דם

בשעות היום לחץ הדם גבוה יותר,בלילות בדרך כלל יש ירידה עד לשעות המוקדמות של הבוקר והיקיצה, בשלב זה לעיתים יש עליה ברמות ל"ד עוד לפני תחילת הפעילות היומית. העדר ירידה לילית נמצא בלמעלה מ-30% מחולי הסכרת ומחולי לחץ -דם משני.

המשך קריאה

טריגליצרידים גבוהים-סכנה ללב!

רמה גבוהה של טריגליצרידים עלולה לגרום לטרשת עורקים ,לסתימות בכלי הדם להתקפי לב וארוע (שבץ) מוחי.כמו גם סיכון לתיפקוד הלבלב ועלולים לגרום לדלקת לבלב חריפה וכרונית.רמת הטריגליצרידים תלויה בתזונת סוכרים מוגזמת בתוספת ללקוי תורשתי,וקשר הדוק למצבי עודף משקל, השמנה וסוכרת.

המשך קריאה

חשיפה קצרה לשמש נחוצה לבריאות

חשיפה לשמש בשעות הלא חמות חשובה לבריאות בהיותה הגורם ליצירת ויטמין די D הויטמין חשוב למניעת אוסטאופורוזיס,מסייע במניעת סרטן,ומסייע במניעת דיכאון.

מהי לוקמיה?

מח העצם מייצר שני סוגים של תאי דם לבנים גרנולוציטים הנוצרים מהתאים המייאלואידים, ולימפוציטים התאים הלבנים מהווים את מערכת החיסון.

המשך קריאה

מוטציות גנטיות

מחקרים מציינים שב- 5% מכלל מחלות הסרטן יש מוטציות גנטיות וב- 15%-10% נוספים יש ריבוי של מחלות סרטניות במשפחה.

עישון

עישון הוא הסיבה העיקרית לסרטן הריאות, אך גורם גם לסרטן הפה, הגרון, שלפוחית השתן, הלבלב והושט.

שימוש בסטאטינים

תרופות מקבוצת הסטאטינים ניתנות להורדת רמות גבוהות של כולסטרול LDL – "הכולסטרול הרע", בכך יורד הסיכון למחלות לב וכלי דם. 

המשך קריאה

מלח

דו"ח שיצא באנגליה ע"י סוכנות המזון הבריטית ונקרא דו"ח "מלח ובריאות" ואומץ בשנה שעברה ע"י Scientific Advisory Committee on Nutrition. 

המשך קריאה

אלרגיה לחלב

אלרגיה לחלב הינה תופעה הנראת אצל 3%-5% מהתינוקות ומופיעה תוך דקות מרגע המגע, מופיעה פריחה, או קושי נשימה רגישות במערכת העיכול עם כאבי בטן ושלשולים ועד שוק אנפילקטי.

המשך קריאה

עגבניה מונעת סרטן

העגבניה כמו גם אבטיח, פאפיה, ואשכולית אדומה הינם בסיס תזונתי טוב להספקת ליקופן, נוגד חימצון חזק בעל השפעה מגינה מפני סרטן ובעיקר סרטן ערמונית, כמו גם מפני מחלות לב, וניזקי השמש.

המשך קריאה

מיץ רימונים וסרטן

במחקרים אחרונים שפורסמו נצפה ששתיה סדירה של מיץ רימונים עשוי לצמצם את התחלואה בסרטן שד ולחולות סרטן שד יכול להוריד את הסכוי להיווצרות גרורות סרטניות.

המשך קריאה

אויבי הדיאטה הגדולים

לפי מחקרים שנערכו בארה"ב האויבים הגדולים ביותר לדיאטת הרזיה הינם תפוח אדמה ומוצריו בעיקר צ'יפס ומשקאות מתוקים עתירי סוכר,ונתרן ורצוי להימנע מהשימוש בהם.

"סרטן ניתן לרפוי כעת"

מידע שנאסף ע"י 30 מומחים הוליסטיים בינלאומיים הובא בסרט דוקומנטרי אחד!

סרט שהופק ע"י ד"ר מרכוס וסברינה פרידמן ובו דעות, מחקרים, ושיטות שנאספו על ידם במשך 3 שנים במסע של תשאול ולימוד על שיטות אלטרנטיביות בטיפול בסרטן . הסרט מציג טיפולים מוכחים,ומבוססים של רופאים העובדים בשיטות אלטרנטיביות.כאלו שהצליחו והוכיחו את יעילותן. 

Cancer is curable Thirty experts revel most Aadvanced and effective cancer treatmentsand cures available today