אוניה דה גאטו

Uncaria Tomentosa, שמו בשפה הספרדית הוא Una De Gato (אוניה דה גאטו) ושמו הנפוץ ביותר בשפה האנגלית הוא Cat's Claw – "ציפורני חתול".
החומרים הפעילים שישנם באוניה דה גאטו הם בעלי תכונות שמגבירות את יכולתן של הכדוריות הלבנות והמקרופאגים להתקיף, לבלוע ולעכל מיקרואורגניזמים מסוכנים, תאים בלתי נורמליים וגופים זרים.


מרכיב נוסף שנמצא באוניה דה גאטו ובזן קרוב שלו הנמצא באסיה, הוא הרינופילין, שנחקר בקולג' שנחאי לרפואה סינית מסורתית, ונמצא שבכוחו להקטין את הצטברות המשקעים בעורקים, דבר המצמצם את יצירת קרישי הדם, מוריד את לחץ הדם וממריץ את מחזור הדם. מכאן נובע שמרכיב זה יכול לשמש למניעת התקפי שבץ ולהורדת הסיכון של התקפי לב.

מיערות הגשם העתיקים של האמזונה הפרואנית מגיע הצמח, אשר שמו המדעי הוא
אוניה דה גאטו - Una de gato, (בשמו הלטיני- Uncaria Tomentosa) הנו צמח ממשפחת ה-Rubicae המוכרת, שבה נכללים הצמחים המוכרים קפה, וצ'ינצ'ינה. השימוש במרכיבי ה-una de gato ידוע כבר כ-2000 שנה. חוקרים אשר הגיעו לאיזור צפון פרו הופתעו מחוסנם ושרידותם של שבט ה-האשנינקה. האשנינקה ספרו לחוקרים מקומיים כגון ד"ד פרננדו קביאסס (נוירולוג מהמרכז הלאומי לרפואה מסורתית בפרו), על סגולותיו של הצמח בטיפול במחלות כגון דלקות שונות, אסטמה, ארטריטיס, ראומטיזם, חיטוי פצעים עמוקים, סרטן, כיב קיבה ומחלות זיהומיות. מחקרים, הן In-Vitro והן In-Vivo שנעשו בעקבות גילוי זה איששו את העובדה שמדובר בצמח בעל יכולות סטימולטוריות על מערכת החיסון ובעל מרכיבים אנטי-אינפלמטורים ואנטי-אוקסידנטים.

מאות בשנים השתמשו תושביה של פרו בקליפת העץ הפנימי ובשורש הצמח הנ"ל להכנתה של חליטת תה, אותה שתו מספר פעמים ביום כדי לרפא מחלות שונות. התכונות המרפאות של האוניה דה גאטו הן כמעט בלתי מוגבלות: זאת בשל ה – cellular reconstitutor רב העוצמה. בשל עובדה זו הוא מתאים לטיפול במחלות כמו: אלרגיות, נאורו – ברונכיטיס, סרטן, ארטריטיס, ראומטיזם, חוסר יציבות המחזור הנפשי, פצעי בגרות ודפרסיה אורגנית.
מחקרים שהתנהלו במוסדות מחקר באנגליה, גרמניה, הונגריה, איטליה ופרו, קבעו כי האוניה דה גאטו מכיל שפע של מרכיבים, היכולים להסביר יותר את תכונותיו הרחבות של הצמח כאנטי-אוקסידנט, אנטי-דלקתי (אנטי-מיקרוביאלי ואנטי-ויראלי).

בארה"ב עבד הנטורופת ברנט דייוויס עם האוניה דה גאטו מאז שנת 1988, והוא מתייחס אל הצמח הזה כ"פורץ דרך". לפי דייוויס, באוניה דה גאטו קיים הפוטנציאל לנקות את כל שטח המעיים ולפתור בעיות במעיים באופן ששום מוצר אחר לא מסוגל לפתור. הוא גם טוען כי בשטחי הריפוי החשובים האוניה דה גאטו עולה לעין שיעור על צמחי מרפא אחרים, הידועים בחשיבותם בעולם כולו, כמו: אכינצאה, אסטרגלוס, ג'ינסנג סיבירי, חותם הזהב ואחרים.

אוניה דה גאטו הוא הצמח בעל הכוח הרב ביותר בחיזוק המערכת החיסונית מכל הצמחים הגדלים באמזונה הפרואנית. במחקרים גילו כי בכוחו של הצמח לעצור זיהומים ויראלים בשלב מוקדם, לעזור למטופלים הרגישים כימית, להגביר את היציבות הרגשית ואפילו בשיאם של מצבי לחץ קיצוניים להילחם בזיהומים אצל חולי איידס. משפר משמעותית את מצבם של חולים הסובלים ממחלות כרוניות, אולקוס, אסטמה, ארטריטיס, עייפות כרונית ועוד.

האוניה דה גאטו מסוגל לחזק את הרמה החיסונית הכללית של הגוף, תוך כדי הגברת הסטאמינה – כושר העמידה והאנרגיה בקרב חולים הסובלים מתשישות גופנית ונפשית, הנגרמת כתוצאה ממצבי לחץ ופעילות מוגזמת המאפיינים את החיים המודרניים.

לצמח האוניה דה גאטו השפעות יעילות בתחומים הבאים:
נוגד חמצון Anti Oxidant - .
השפעה אנטי דלקתית: מסייע בטיפול במחלות דלקתיות של מערכת העיכול, דלקות בדרכי השתן, מקל על סימפטומים של ארטריטיס, ראומטיזם, אסטמה, פרוסטטה , כיב קיבה ודלקת ריאות.
השפעה אנטי ויראלית: יעיל במניעה ובטיפול בהצטננות, שפעת, מגן ומטפל בזיהומים בעיקר ויראלים כמו הרפס.
השפעה אנטי בקטריאלית: מסייע ומונע אנגינה, מחטא פצעים עמוקים.
השפעה אנטי סרטנית - מסוגל למנוע התפתחותם של גידולים וגרורות ומקל במהלך טיפולים כימותרפיים.

אוניה דה גאטו - Una de gato- סינרגיזם של מרכיבים כימיים.

תכונות הריפוי המדהימות של ה-U?a de gato הביאו למחקרים מעמיקים לגבי הרכבו הכימי של הצמח. מחקרים של השנים האחרונות הראו שהמרכיבים בעלי התכונות הסטימולטוריות על מערכת החיסון ופעילות אנטיויראלית הם גליקוזידים של חומצה קינובית1,2, בעוד תכונותיו נוגדות הדלקת נובעות מפעילותם של אלקלואידים פנטהציקלים וסטרולים3 שונים בצמח. מרכיבים אלו גם מקנים לצמח תכונות של אנטיאוקסידאנט יעיל. המרכיבים פועלים בסינרגיזם,דבר המקנה לצמח את האפקטיביות והפוטנטיות שלו.

למי ניתן לסייע עם האוניה דה גאטו ?
תכונותיו האימונוסטימולטוריות של ה - Una de Gato מתאימות במיוחד לטיפול פרופילאקטי (מונע) כנגד מחלות זיהומיות חיידקיות וויראליות. כמוסה אחת ביום של התכשיר או 20 טיפות ביום מחזקות בצורה נכרת את המערכת החיסונית. הטיפול יעיל בין השאר למניעה של:

  • הצטננות פשוטה
  • שפעת
  • זיהומים בדרכי הנשימה העליונות. ("אנגינה" בפי האמהות).
  • דלקות בדרכי השתן. בייחוד במניעת זיהומים חוזרים.
  • דלקות בדרכי נשימה תחתונות כגון פנאומוניה (דלקת ריאות).
  • מחלות ויראליות חוזרות כגון הרפס סימפלקס ("פצעי חום בשפה").

תכונותיו האנטיאינפלמטוריות של ה- Una de gato מאפשרות טיפול במחלות אקוטיות וכרוניות המערבות דלקת . כגון:
- ארטריטיס.
- ראומטיזם.
- מחלת כרון.
- כיב קיבה.

טיפול מונע עם ה- Una de gato מתאים במיוחד לגברים ונשים הנמצאים במצב של תשישות נפשית ופיזית המאפיינת את החיים המודרניים. התכשיר, בגלל בטיחותו גם מתאים לטיפול מונע באוכלוסיות עם מערכת חיסונית חלשה יותר,כגון ילדים מעל גיל 6 ובמבוגרים מעל גיל 60.

פעולתו של האוניה דה גאטו כ-אנטיאוקסידנט ויכולתו לחזק את המערך החיסוני מסייעת במניעת גידולים סרטניים ומגנה מפגעי ההזדקנות:

כיצד מסייע ה- Una de gatoבחיזוק המערכת החיסונית?

ע"פ מחקרים עדכניים, ה-Una de gato פועל בשני מישורים של המערכת החיסונית: החומרים הפעילים של הצמח משפעלים את המקרופאג, כדורית דם לבנה אשר בולעת את המזהמים הפולשים ומציגה אותם למערכת החיסונית. המישור השני והמעניין בו פועל התכשיר הוא באיזון חולים עם מערכת חיסונית חלשה, שבה הספירה של לויקוציטים (תאי דם לבנים) היתה נמוכה מהנורמה (<5000 ל-מק"ל). טיפול ב-Una de gato העלה בצורה נכרת את ספירת הלויקוציטים באותם אנשים. אנשים בעלי מערכת חיסון עם ספירה מעל הנורמה (> 10000 למק"ל) אוזנו לרמות מתונות יותר. מחקרים הראו שבנוסף לאפקט המאזן על ספירת הלויקוציטים נכרה גם עלייה באחוז הלימפוציטים מסך הלויקוציטים הקיימים.

2013-10-26 1231

Mean + SD values 6943+/-3506 Source:(Keplinger et Alli. Ethnomedicinal use and new pharmacological, toxicological and botanical results, journal of ethmopharmacology,1999).

2013-10-26 1233

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mean + SD values before treatment: 24+/-7.8 After treatment: 33.7+/-8.1 Source: (Keplinger et Alli. Ethnomedicinal use and new pharmacological, toxicological and botanical results, journal of ethmopharmacology,1999).

כיצד מסייע ה - Una de gato בטיפול בדלקות?

התכונות האנטיאינפלמטוריות של ה-U?a de gato נובעות מיכולתו הכמעט יחודית לעכב תוצרי דלקת כגון NF-kappaהגורמים לנפיחות, כאב, ומות תאים ומגן מפני סטרס חמצוני שנגרם עקב דלקות אלו. התוצאה היא הקלה בסימפטומים של מחלות דלקתיות שונות מציקות כגון ראומטיזם, ארטריטיס, מחלת כרון,וכו'.

Una de gato - אמין ובטוח לשימוש:

ה - Una de gato בטוח לשימוש ואינו רעיל למטופל גם בשימוש לתקופות ארוכות. נסיון שהצטבר ב-30 שנה האחרונות יחד עם מחקרים קפדניים הוכיחו יעילות ובטיחות בשימוש בצמח.

כיצד יש ליטול את ה – אוניה דה גאטו - פורטה?
האוניה דה גאטו – פורטה של חברת אלכימיסט, מכיל את צמח האוניה דה גאטו (אונקריה טומנטוסה) בצורת תמצית (Dry extract) המופק בהליך של עיבוי ולכן בשל ריכוז החומר הפעיל בצמח ובשל סגולותיו של הצמח, מספיקה כמוסה אחת ביום, או בעשרים טיפות ביום לשימוש בטיפול מונע.

בכמוסות: למניעה מספיקה כמוסה אחת ביום ובעת הצורך 2-3 כמוסות ביום.
בטיפות: למניעה עשרים טיפות ביום ובעת הצורך 20 טיפות, 2-3 פעמים ביום בחצי כוס מים.

למי אסור להשתמש ?
רצוי שנשים בהריון או בתקופת הנקה לא ייטלו את האוניה דה גאטו עד לתקופת סיום ההריון וסיום ההנקה.
אנשים שמטופלים בתרופות המדכאות את מערכת החיסון או כאלה שעברו השתלה בעת האחרונה צריכים להמתין עד לסיום הטיפול באותן תרופות.
יש להרחיק מהישג ידם של ילדים. נשים בהריון, מניקות ואנשים הנוטלים תרופות מרשם וילדים, יש והיועץ ברופא.

כשר בהשגחת הרבנות האזורית גליל תחתון ובאישור בד"ץ "בית יוסף".

את האוניה דה גאטו פורטה בכמוסות ובטיפות של חברת אלכימיסט ניתן להשיג בבתי המרקחת ובתי הטבע.