שנים-עשר המלחים של שוסלר

שנים-עשר המלחים של שוסלר

בשנת 1932 התפרסם באחד מהעיתונים הרפואיים בגרמניה מאמר, שבו נכתב בין השאר: "כל היסודות המרכיבים את גוף האדם הם תרופות טובות ביותר ..."
ד"ר ויליהם שוסלר (H. SCHUSSLER) מאלדנבורג חקר ופיתח את נושא מלחי הגוף. הוא האמין, כי מקור המחלות הוא גורמי מחלה ומחסור באחד או יותר מהיסודות האנאורגניים, שאותם כינה "מלחי הרקמות" (ISSUE-SALTS). שוסלר טען, שקיימים שנים-עשר מלחים, המשתתפים בתהליכי הגוף, ומחסור בהם גורם למחלות.

1. CALCKUM FLUORIDE – CALCAREA FLUOR (CaF2).
2. CALCIUM PHOSPHATE – CALCAREA PHOSPHORICA (CA,(PO4)2).
3. CALCIUM SOLPHATE – CALCAREA SULPHORICA (CaSO4).
4. FERRIC (IRON) PHOSPHATE – FERRUM PHOSPHORICA [Fe3(PO4)2].
5. POTASSIUM CHLORIDE – DALI MURLATICUM (DACL).
6. POTASSIUM PHOSPHATE – KALI PHOSPHORICUM (K2HPO1).
7. POTASSIUM SULPHATE – KALI SULPHURICUM (K2SO1).
8. MAGNESIUM PHOSPHATE – MAGNESIUM PHOSPHORICUM (MgHPO47H2O).
9. SODIUM CHLORIDE – NATRIUM MURIATICUM (NACL).
10. SODIUM PHOSPHATE – NATRIUM PHOSPHORICUM (NA2HPO412H2O).
11. SODIUM SULPHATE – NATRIUM SULPHURICUM (NaSO410H2O2).
12. SILICON – SILICEA (SiO2).

CALCAREA FLUOR

הוא אחד המרכיבים של העצמות והשיניים, חשיבותו רבה עבור הרקמות, המפרקים, הרצועות האלסטיות והגידים, וכמו כן עבור גמישות הוורידים.

משתמשים בחומר זה בעיקר במקרים של בעיות במערכת השלד, מחלות העצם והגידים, במקרים של ULCUS CRURIS: האורולוגיות של עצב הטריגמנוס ולומבגו – כאב בגב התחתון.

CALCAREA PHOSPHORICA – CAHPO42H2H2O

חומר הנמצא בכל התאים ובעל תכונות חשובות ליצירתם של תאים חדשים. השפעתו נרחבת במיוחד ליצירת העצם ומוח העצם, ליצירת בלוטות הלימפה, ורקמת הציפוי של מערכת העיכול. נוטלים אותו בעיקר במקרי אנמיה, כאבי ראש מיגנוטיים, בעיות בגדילה, בעיות בדרכי העיכול, כאבי שרירים וכאבי עצמות.

IRON PHOSPHATE
FERRUM PHOSPHORICUM – FEPO4H2O

מלח המשתתף בתהליכי בנייה שונים בגוף, בעיקר בדם ובשרירים. מחסור בו גורם לדימומים, לבחילות, לשלשולים, לפגיעות בכלי דם, לכאבי בטן וכו'.

משמש בעיקר במקרי אנמיה, בכאבי ראש מיגרנוטיים, בראומטיזם שרירי ומפרקי, בדלקות דרכי העיכול, דלקת ריאות, בדלקות אוזניים וגרון.

KALIUM MURIATICUM – KCL POTASSIUM CHLORIDE

מהווה אבן בניין לתאי גוף מסוימים, הנו אחד ממלחי שוסלר שנמצאים בשימוש מועט. פעילותו העיקרית היא בבניית הקרנית והאוזן הפנימית והתיכונה. כמו כן, הוא משתתף בתהליכי בניית רקמות הציפוי השונות בגוף, במערכת הלימפטית, בקרום הצדר (פלאורה), הצפק (פריטנאום) וברקמת הציפוי של המפרקים השונים.

משמש בעיקר במקרים של שיעול חזק מלווה בליחה-לבנה אפורה, דלקת גרון חריפה מלווה בנקודות מוגלתיות של השקדים (FOLLICULAR TONSILITIS) דלקות האוזן הפנימית התיכונה, דלקות קיבה ומעי מלוות בשלשולים ובהקאות, דלקות כבד, וכמו כן בדלקות פרקים מסוגים שונים.

הערה: יש לציין, שמלח זה יעיל במיוחד בכל אותם מקרים שבהם המצב מחמיר בתנועה, בעקבות קור ועקב תזונה של מזון שמן, ומשתפר כתוצאה מחימום.

CALIUM PHOSPHORICUM
POTASSIUM BIPHOSPHATE – POTASSIUM ACIDO PHOSPHATE

נמצא בעיקר בנוזל המוח ובתאי מערכת העצבים. פעילותה של כל מערכת העצבים תלויה בנוכחות מלח זה, והעברתו גורמת לנזק בתפקוד הפיסיולוגי התקין של מערכת זו. ידועה פעילותו הנרחבת במערכת העצבים המרכזית C.N.S, בבניית תאי השריר וסיבי השריר הרצוניים והבלתי רצוניים כולל שריר הלב. חסרונו של מלח זה גורם לתופעות כמו: עייפות, אי שקט, חרדה, דיכאון, כאבי ראש, ירידה ביכולת החשיבה, חולשה שרירית, כאבי גב ושרירים ודפיקות לב.

הערה: הסימפטומים מתגברים בבוקר, אחרי פעולה חשיבתית מאומצת, התרגשות ובמקרים של קור.

KALIUM SULPHURICUM – K2SO4
POTASSIUM SULPHATE

נמצא בעיקר בתאי הציפוי (אפיטל) של העור והמוקוזה ובכל אותם מקומות שבהם ברזל נמצא בתאים. עוזר בקשירת החמצן למבנה התא ומשפיע על חילוף החומרים התאי. משפיע בעיקר במערכת הנשימה העליונה, הסמפונות, הקיבה והרחם וכמו כן ברמת העור. משמש בעיקר בדלקות דרכי הנשימה העליונות, סינוסיטיס (דלקת הסינוסים) דלקות אוזניים ועיניים, דלקות ברחם ובנרתיק המלוות בהפרשות צהובות ירוקות.

הערה: הסימנים מחמירים מחום, ומשתפרים בעקבות אוויר קר ורענן.

MAGNESOA PHOSPHORICA MgHPO4-7H2O
DIMAGNESIUM ORTOPHOSHATE

חומר זה ידוע כמשכך כאבים, ונוגד התכווצויות. הוא נמצא בשרירים, במערכת העצבים, במוח העצמות ובתאי הדם, ומשמש בעיקר באותם מקרים שבהם ישנם כאבים, התכווצויות שרירים וכאבי עצבים (NEURALGIA) ממקור לא ידוע: כמו כן, הוא מסייע במקרים של כאבים קוליקיים במערכת העיכול, והתכווצויות סוגרי הקיבה, התקפי שיעול הדומים לאסטמה, ברונכיט ספסטית והטלת שתן כתוצאה משלפוחית מכווצת.

הערה: הסימנים מתגברים בעקבות לחץ וחימום.

מלח בישול NATRIUM MURIATICUM NaCL
SODIUM DHLORIDE

מלח הבישול נמצא בצורות שונות בכל התאים, הרקמות ונוזלי הגוף התאיים ובין-תאיים. תפקידו העיקרי הוא באיזון נוזלי הגוף ותהליכי חילוף החומרים. מסייע במיוחד בתפקוד מערכות העצבים, הלב, בלוטת המגן, הכבד, מערכת העיכול, מערכת הנשימה, העור ואיברי המין.

משמש במקרים של עייפות מתמשכת וירידה במשקל, כאבי ראש ומיגרנות, גירויים על פני העור ממקור לא ידוע, דלקות גרון, נזלת כרונית, מחלות כבד, פעילות יתר של בלוטת התריס, דלקות כרוניות של המעי, דלקות עיניים, דלקות חניכיים, מורסות חוזרות ונשנות ממקור לא ידוע (לאחר בירור מקיף) ובמקרים של הרגשת חולשה ודיכאון קל.

NATRIUM PHOSPHORICUM Na2HPO412H2O
SUDIUM PHOSPHATE

אחד ממרכיבי תאי הדם, השרירים ומערכת העצבים והמוח, כמו כן, נמצא בנוזל התאי והבין תאי. מחסור במלח זה גורם לחומציות יתר בקיבה בעיקר אצל ילדים, אי יכולת לעכל מעכלי חלב, והרגשה של פליטת מוצרי חלב מהפה בטעם חמוץ.

כמו כן, שלשולים ירוקים צהובים בעלי ריח חריף וחמוץ. ידוע כי חוסר במלח זה עלול לגרום לדלקת פרקים ובעיקר ל- DOUT – שיגרון.

משתמשים בו לטיפול בדלקות בדרכי השתן ובשלפוחיות השתן, הרטבת לילה (ENURESIS NOCTURNAL) וכמו כן, בדלקות מעיים כרוניות.

NATRIUM SULPHURICUM Na2SO4
SODIUM SULPHATE GLAUERS SALT

מלח זה משתתף בחילוף החומרים במשק הנוזלים בגוף, חוסר בחומר זה יכול לגרום לנטייה למחלות כבד ומערכת העיכול, ופעולתו העיקרית היא לגרום להפרשת נוזלים מהגוף ולהפעיל את מערכת השתן והמעי, וכמו כן אחראי לפעילותו התקינה של המעי הגס והלבלב.

חומר זה משמש בכל אותם מקרים של הצטברות נוזלים ברקמות, בדלקת קיבה ותריסריון, במחלות כבד ומחלות כיס המרה, דלקת לבלב חריפה ובצקות מסוגים שונים על פני העור ובמערכות אחרות.

SILICEA – H2SIO3

אחד מאותם חומרים המשתתפים בבניין הרקמות, ובעיקר בתאים של רקמות החיבור, עור, ציפורניים ושער. ומכאן, שחוסר בחומר זה יגרום להידרדרות במצב רקמת החיבור ומה שנקרא בשפה הרפואית "ATROPHY OF THE CONNECTIVE TISSUE" והרס של פעילות התא. חוסר בחומר זה גורם לרכיטיזים (RACHITIS), דלקות מסוגים שונים, דלקת אוזניים אוזן פנימית ותיכונה, אקזמות בתעלות השמיעה, ליפומות, שחפת, בעיות בגדילה, בעיות בגדילת שער וציפורניים, עור מבוקע וקושי רב בריפויו.

CALCAREA SULPHURICA – CaSO4 – 2H2O
CALCIUM SULPHATE

"מטהר דם", משתתף בתהליכים שונים של מניעת דלקות מסוגים שונים. חוסר בו יכול לגרום לדלקות עור, למורסות, לדלקות בשורש השערה ולדלקות בדרכי עיכול ובדרכי נשימה. משמש בכל אותם מקרים של דלקות בעור ובעצמות, מורסות, כיבים מוגלתיים (ANAL FISTULAS) וכמו כן בדלקות גרון ודלקות בסמפונות ובסינוסים.

.המידע באתר זה אינו מהווה בשום אופן תחליף להתיעצות עם רופא,אין להסתמך על המידע כמקור מידע יחיד, שימוש ו/או צפיה בנתונים באתר מעידים על הסכמתך לתנאי השימוש