• דף הבית
  • מאמרים
  • שונות
  • מה מיקומה של הרפואה הטבעית, משלימה בעולם רפואת הילדים?

מה מיקומה של הרפואה הטבעית, משלימה בעולם רפואת הילדים?

רפואת הילדים מורכבת ככל שתהיה מהווה אתגר טיפולי למרפא ה"טיבעי", אין ספק כי ידע בסיסי הנלמד בבי"ס לרפואה ובמחלקות הילדים מהווה את הבסיס ליכולת הערכה הקלינית בתינוקות ובילדים ורופא המתמצא בתחום בתוספת ידע בשיטות הרפוי הטבעי יכול לתת מענה הן בפתרון הבעיות והן במתן עצות לרפואה מונעת מחלות, תוך כדי שלוב של אורח חיים נכון, ספורט ותזונה נכונה לילדים, כשהדבר נעשה תוך כדי אנמנזה מדויקת וזהירה, ביצוע בדיקה פיזיקלית מקפת ושיתוף פעולה עם הרופא המטפל (כשצריך).

אל הילד המטופל יש להתנהג בחביבות ורכות,תוך כדי מתן כבוד והערכה כי מתן כבוד לילד והוריו נוטע בו ביטחון ואמון,אהדה ושיפור של יכלת הקשר הראשוני המשלש רופא, ילד, הורה.
במרפאתי טופלו ומטופלים אלפי ילדים וברצוני להדגיש ולהראות את אופיו של הטיפול ה"טבעי" בילד תוך כדי שלוב של רפואה קונבנציונלית ומשלימה,רפואה שאמורה לתת מענה למירב הבעיות והמחלות הנפוצות אצל ילדים.
בביקור הראשון ישאלו ההורים על התלונה העיקרית שבגינה היתה הפניה, מחלה נוכחית כל הפרטים הקשורים לתלונה העיקרית, מחלות העבר תולדות ומחלות במשפחה מצב משפחתי-סוציאלי.
הסביבה בחדר הרופא הינה סביבה אוהדת האווירה ידידותית,ומשלבת צעצועים והפתעות,הבדיקה הפיזיקלית נעשית על מיטה או בידי אחד ההורים, תצפית על הילד והתנהגותו מישוש,ניקוש,האזנה לראותיו ללבו ובדיקת אוזניים ועיניים כפי שידרש. לאחר הבדיקה נערך הסבר להורים, ולילדים(בהתאם לגיל) על תוצאות הבדיקה וההמלצות לטיפול ואם יש צורך ישלח הילד לבדיקות דם, א/ו לרופא מומחה לחוות דעת.
הכח המרפא של הטבע והאמונה ביכולת הגוף לרפא את עצמו היא אבן היסוד של הטיפול והרפואה הטבעית,כאשר תפקידו של הרופא היא לעזור לגוף במאמציו להירפא.שטחי הרפוי הינם בתזונה נכונה,רפוי בצימחי מרפא,הומאופתיה,והתאמה לאורח חיים נכון. ישנן שיטות נוספות לטיפול בילדים דיקור(אקופונקטורה) רפוי במים, רפואה פיזיקאלית, התעמלות מסג' ועוד.
קיימות מחלות ילדים רבות ומגוונות הן מבחינת גורמי המחלות והן מבחינת התפתחותם והתסמינים המאפיינים אותם,ישנן מחלות תורשתיות, מחלות הנגרמות מחיידקים, נגיפים, טפילים, מחלות עור, אלרגיה, מחלות שונות של מערכת הנשימה, העיכול, השתן, מחלות גידוליות, תופעות שונות כהרטבת לילה, בעיות שינה, הזעת יתר, הפרעות קשב וריכוז ועוד. לכל המחלות יש יכולת לסייע ולעזור ברפוי.
לעיקרון הרפואה ההוליסטית משלימה, ושילוב שיטות הרפוי הטבעי על כל גוניו בשיטות הרפוי המודרני קונבנציונלי כח רב, כח זה מהווה את הבסיס להשגת היעד העילאי של הדברת הסבל והמכאוב של החולה, שיפור איכות חייו והדרכת ההורים לרפואה מונעת.