ויטמינים ומינראלים

    טבלת הויטמינים וטבלת המינראלים

    ויטמינים

    ויטמין מקור בטבע חשיבות לגוף
    A כבד, חשוב לעור ולשיער בריא,
         
    וביתא קרוטן שמן דגים, מניעת מחלות הסרטן, תפקוד ראיה טוב יותר
         
      עלים ירוקים,  
         
      ירקות כתומים וצהובים  
    1 B גרעיני חמניה, בוטנים, צנוברים, חשוב לניצול סוכר ועמילן
       
    תיאמין דגנים מלאים
    2 B כבד אספסת שקדים שיקום רקמות העור
     
    ריבופלאוין
      בוטנים כבד דגים שמירת בריאות מערכת העצבים
    3 B    
     
    ניאצין
    ויטמין מקור בטבע חשיבות לגוף
    5 B אורז, סויה חשוב למשק האנרגיה בגוף, מסייע במחזור שומנים
     
    חומצה פנטוטנית
    6 B דגן מלא, אבוקדו, בננה משפר תפקוד מערכת החיסון
    חומצה פולית אספסת, כבד, קטניות, אספרגוס, ירקות ירוקים קשור לפעילויות ביולוגיות, כולל יצור כדוריות דם לבנות
    12 B בשר, דגים, גיצים חשוב לייצור כדוריות דם אדומות, לבריאות מערכת העצבים
     
    קובא לאמין
    ביוטין   סינטזה של חומצות שומן
    C פלפל אדום, תותי יער, פקעות ורדים, ברוקולי, כרוב ננסי, פרי הדר מגן בפני נזקי הסביבה, מחזק מערכת החיסון
    D סרדינים, שמן דגים, חלמון, כבד מסייע בקליטת סידן וזרחן
    E שמן נבט, גרעיני חמניה, שומשום, פולי סויה, שקדים חשוב למניעת פיגועי סביבה, מגדיל ניצולת החמצן בתאים, מונע רדיקלים חופשיים
    K   שומר על מנגנוני קרישת הדם

     

    מינראלים

    מינרל מקור בטבע חשיבות לגוף
    סידן אצות ים, שומשום, גבינות, קמח חרובים, סרדינים חשוב לתפקוד הלב, השפעה על חוזק העצמות
     
    קלציום
    מגנזיום מלח ים, אצות ים, גרעיני חמניה, שקדים, סויה, כוסמת מסדיר פעילות שרירי השלד ושריר הלב, חשוב למערכת העצבים
    נתרן מלח ים, אצות ים, סלק, סלרי חשוב לאיזון מיחזור הנוזלים בגוף
    אשלגן דגי ים, אבוקדו, תמרים, תאנים, שזיפים חיוני לכווצי שרירים ולהסדרת קצב הלב
    אבץ צדפות, דג מלוח, שומשום, גרעיני דלעת מעודד צמיחה וריפוי צלקות, חשוב לתפקוד בלוטת הערמונית
    ברזל אצות ים, כבד, גרעיני חמניה, חומוס, פיסטוק ליצירת כדוריות דם אדומות וריפוי צלקות
    יוד אצות ים, דגים, מלח ים, לפעילות בלוטת התריס