כללים לפעילות פיזית ספורטיבית נכונה

    אין ספק שפעילות ספורטיבית נחוצה וחשובה למניעת מחלות,שמירה על הבריאות ומהווה מרכיב חשוב בעיכוב תהליכי ההזדקנות, הפעילות צריכה להיות מבקרת ומתאימה לגיל,למין,לאופי,למבנה הגוף.אפשר ללכת ברגל, לרוץ לשחות לרקוד,פעילות במכון המשלבת מכשירים ומבוססת על תרגילים אירוביים כמו גם תרגילי כח וגמישות.ואפילו רוגע כפילאטיס ויוגה הינם פעילויות נחוצות.

    אז יש מקום להחליט על סוג הפעילות והציב יעדים הגיוניים ומציאותיים ולהוועץ באנשי מקצוע, אך אם ההחלטה לבצע פעילות על דעת עצמכם דאגו לפזר את העומס על השרירים ולהפעיל קבוצות שרירים שונות,אך בכל מיקרה יש לבצע חימום כדי שהאימון יהיה יעיל ובטוח, החימום צריך להיות בהליכה מהירה או ריצה קלה התעמלות קלה המפעילה ומניעה את השרירים ומפרקי הגוף השונים,יש לזכור לעלות במתינות את רמת המאמץ וזמן האימונים.לדוגמא אם החלטתם לרוץ או לרב על אופניים יש לקבל תוכנית המעלה לאט לאט את מספר הק״מ שאתם רצים או רוכבים וכדאי לעשות אימונים של חיזוק שרירי הרגליים כדי למנוע פציעות ספורט.בסיום המאמץ יש לבצע מתיחות והרפיה של השרירים,המתיחות מאריכות את השרירים ומשפרות את טווח התנועה שלהם. צאו לדרך!!!