העישון הוא הרגל רע הגורם למחלות

בישראל מתים כל שנה כ- 10,000 איש כתוצאה מעישון סיגריות, אצל כ- 30% מכלל החולים הנפטרים מסרטן נגרמה המחלה כתוצאה מעישון סיגריות.

העישון הינו פעולה של האדם המעשן סיגריות, סיגרים, מקטרות, ואף לעיסת טבק מהווה גורם סיכון. אך לא רק המעשן סובל, אלא גם סביבתו - זהו העישון הכפוי או הפסיבי, הנגרם לכל האנשים הנמצאים בסביבתו של המעשן.

עשן הסיגריות ומוצרי הטבק מכילים יותר מ- 4000 כימיקלים, ביניהם כ- 40 חומרים שהוכחו כקרצינוגנים (חומרים מסרטנים). הזפת, ניקוטין קדמיום, עופרת, ניקל, בנזן, בנזופירן, פורמאלדהיד, חד תחמוצת הפחמן, אצטון ואמוניה הם רק רשימה קטנה ממכלול החומרים המסוכנים הנמצאים בסיגריות ובתהליך העישון.

העישון והזיהום הסביבתי יחדיו ממלאים את גופנו ברדיקלים חופשיים המזיקים לגופנו ומחישים את תהליך ההזדקנות.

רבים האנשים המתחילים לעשן ולאחר מכן, כמו בכל התמכרות, מתקשים להשתחרר ולהפסיק את העישון, הסיבה - התמכרות לניקוטין.

נזקי העישון גורמים זיהומים בדרכי הנשימה ומחלות ריאה כרוניות. כלי הדם נעשים נוקשים יותר וחלה התגברות בתהליך הארטריוסקלרוזיס, עליה בשכיחות מחלות הלב והתקפי לב, הזדקנות העור, התקמטות והופעת כתמי גיל מוקדמים, ומחלות סרטן: גידולי ריאה, גידולי דרכי הנשימה העליונות, גידולי מערכת העיכול העליונות, גידולי כיס השתן, קיבה, לבלב, כליה וצוואר הרחם.
יש להימנע מעישון כדי להגן מפני נזקים בריאותיים ולמנוע הזדקנות.

הטיפול במעשנים ובגמילתם נעשה בשיטות שונות, ויש מקום לבצע פעולות אלו מחד, ולתת ויטמינים ותוספי מזון המפחיתים את הנזק מעישון מאידך.

שימוש במדבקות ניקוטין כמו ניקורט (Nicorette), מסטיקים ועזרים אחרים עשויים לסייע.

מחקרים שונים הראו ששימוש בויטמין E ורמות גבוהות של אלפא-טוקופרול מקטין את הסיכויים של מעשנים לפתח סרטן ריאות. כמו-כן הוכח שמינונים גבוהים של ויטמין C חשובים למניעת מחלות הקשורות בעישון.

הפסיקו לעשן למען עצמכם, וגלו התחשבות בבריאותם של הסובבים אתכם, המעשנים שלא באשמתם.

צור קשר

בדוק את גילך

.תהליך ההזדקנות הינו תהליך טבעי אך אנו יכולים לשפר את בריאותנו ולנקוט צעדים מניעתיים 
.האם אנו זקוקים לטיפול? בדוק  את מצבך בשאלון ההערכה העצמית לתהליך ההזדקנות

שאלון ההזדקנות

Play video